너브 토닉 Nerve Tonic_제프 셔 Jeff Scher
너브 토닉 Nerve Tonic_제프 셔 Jeff Scher
1995 / Color / Sound / 2min / 16mm to HD
Description
이 영화는 촬영시 혹은 후반작업과정에서 필름 두 개를 겹쳐 (재)촬영하는 바이-패킹을 테스트하기 위해 시작되었다. 난 <트리거 해피>의 아웃테이크를 사용했고, 콘트라스트가 강한 프린트를 만들었다. 난 당시 옥스베리 애니메이션 카메라를 사용할 수 있었는데 “바이-팩"으로 촬영이 가능했다. 옥스베리에서 흑백의 콘트라스트가 강한 하이콘 필름을 사용해 필터를 사용하거나 밀착인화를 했다. 이렇게 해서 카메라 밑에서 어떤 것이든 사용해서 필름의 모든 하얀 부분이나 투명한 여백을 채워나갈 수 있었다. 네거티브로 촬영하고나서 다시 필름을 감아 포지티브 필름으로 재촬영해서 스탠드 위에서 흑백 필름을 대체할 수도 있었다. 다양한 방식을 모색하는 와중에 작품은 매우 빨리 마무리되었다. 테스트한 결과는 원래의 <트리거 해피>에서 사용하지 않은 장면이 매우 생생하게 색채로 입혀진 16mm 100피트가 되었다.
This film was a test of an idea for bi-pack shooting. I used some outtakes from Trigger Happy and had a positive and negative high-contrast print made. I had access to an Oxberry animation camera which had the ability to shoot “bi-pack,” which is to say two strands of film could be loaded into the camera gate at the same time, sandwiched together. By shooting through the black-and-white high contrast film, I could use it as a sort of filter, or contact print. This lets one fill in all the white or clear areas of the film with whatever artwork was under the camera. By shooting the same raw film through the negative and then winding it back and re-shooting it through the positive, I could replace both the black and the white of the film with whatever was on the stand. It was done very quickly in a spontaneous exploratory way. The resulting film test, one hundred feet of 16mm film had the original Trigger Happy outtakes now colored very vividly.