베니스 피어 Venice Pier_게리 베이들러 Gary Beydler
베니스 피어 Venice Pier_게리 베이들러 Gary Beydler
USA / 1976 / Color / Sound / 16min / 16mm
Description
나는 제작 기간이 정확히 1년이 걸리는 영화를 만들고 싶었다. 나는 바다를 사랑했고, 쿼터 마일(400m) 길이의 베니스 피어를 촬영하기로 결심했다. 매 3미터 마다 피어의 구분점에 촬영 지점을 결정하고, 난 종이에 피어를 그려 표시했다. 촬영은 11월 혹은 12월 즈음에 시작되었고, 1년간 촬영을 진행한 후 다음 해 같은 날 끝냈다. 나는 사전에 만든 도면의 빈 부분을 채워가며 하루의 다른 시간과 다른 계절을 촬영했다. 촬영 장면은 뒤 섞여 있다. 영화를 통해 당신은 다른 시간, 다른 계절, 다른 상황을 지나며 천천히 움직이게 된다. 때로는 움직이는 느낌이 들 때도 있고, 그렇지 않을 때도 있다. 난 단지 일어나는 일을 촬영했을 뿐이다. 이 작품은 내 마지막 영화였다. 난 이 영화를 사랑했고, 행복했다. 그 뿐이다. (게리 베이들러, 2008)
I wanted to make a film that was exactly one year in the making. I love the ocean, and I decided to shoot on the Venice Pier, which was about a quarter mile long. About every ten feet, there are divisions in the pier, which I decided to use as the shooting points. I made a drawing of the pier on the vellum, marking out these divisions. I started shooting maybe in November or December, and shot it all the way through to the following year, finishing on the same date. I shot in all the different seasons, different times of day, filling in the blanks on the drawing I made of the pier. It was shot out of order: watching the film, you're moving forward every so slowly, through different times, different seasons, different situations. Sometimes you get the feeling of movement, sometimes you don't. No need for staging, I just shot things that were happening. This was my last film. I loved the film, and was very happy with it, but it wasn't received very well. (Gary Beydler, 2008)