실수, 봉쇄, 공상, 속임수 mistake, blockade, fancy, panky_사이토 에리 Eri Saito
실수, 봉쇄, 공상, 속임수 mistake, blockade, fancy, panky_사이토 에리 Eri Saito
Japan / 2020 / B&W / 5.1ch / 4min 44sec / Digital
2023년 7월 21일(금) 오후 4시
Fri. Jul 21, 2023 at 4:00pm
@ 한국영상자료원 시네마테크KOFA 2관
Korea Film Archive Cinematheque KOFA Theater 2
Description
Based on the image of a scintillating scotoma that occurs as a sign of migraine headache, the theme of this work is abnormal or misidentified in the brain. Intended to create a visual effect that might be mistaken for a malfunction of equipment or something else, attempted to make the image, which was supposed to be constantly moving, stand still in the work.
편두통의 징후로 나타나는 섬광성 암종의 이미지를 바탕으로, 이 작품의 주제는 뇌에서 비정상적이거나 잘못 식별된 것들이다. 장비의 오작동이나 다른 것으로 오인될 수 있는 시각적 효과를 만들려는 의도로, 계속해서 움직여야 할 이미지를 작품 속에 정지 상태로 만들려고 시도했다.
Bio
Eri Saito is a Japanese visual artist living and working in Kanagawa, Japan. Born 1991 in Fukushima. Focusing on the video, she creates works themed on such invisible and uncertain dynamics as memory and cognition. Main exhibitions include How to make friends (Art Center Ongoing, Tokyo, 2023), WVlog: personal (Art Center Ongoing, Tokyo, 2022), and Until It Gets Dark (Tokyo Metropolitan Art Museum, 2021). Video works have been shown at occasions including European Media Art Festival (Cinema Hasetor, Osnabrück, 2023), EASTEAST_TOKYO (Science Museum, 2023), THE COMPULSIVE LANDSCAPE: ERI SAITO & MASANOBU NAKAMURA (Collaborative Cataloging Japan, Philadelphia, 2022), and Yebisu International Festival for Art & Alternative Visions 2022 (Tokyo Photographic Art Museum, 2022).
사이토 에리(Eri Saito)는 일본 가나가와에서 거주하며 활동하는 일본 시각 예술가이다. 1991년 후쿠시마현 출생. 영상을 만들면서 기억과 인지와 같은 비가시적이고 불확실한 역동성을 주제로 작업을 한다. 주요 전시로는 친구를 사귀는 방법(아트센터 온고잉, 도쿄, 2023), WVlog: 개인(아트센터 온고잉, 도쿄, 2022), 어두워질 때까지(도쿄도미술관, 2021) 등이 있다. 유럽미디어아트페스티벌(시네마 하세토르, 오스나 브뤼크, 2023), 이스트이스트_도쿄(과학 박물관, 2023), 강박적인 풍경: 에리 사이토 & 마사노부 나카무라 (콜라보레이티브 카탈로깅 재팬, 필라델피아, 2022), 에비스 국제 아트&얼터너티브 비전 페스티벌 2022 (도쿄사진미술관, 2022).