포레스트 온 로케이션 Forest on Location_페르센 브로슨, 마그릿 루카스 Persijn Broersen, Margit Lukacs

포레스트 온 로케이션 Forest on Location_페르센 브로슨, 마그릿 루카스 Persijn Broersen, Margit Lukacs

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Netherlands / 2019 / Color / Sound / 11 min 42 sec / HD

9/14(화) 14:30 인디스페이스 indiespace

Description

폴란드와 벨라루스 국경 지역에 위치한 11,800년 된 비아워비에사 숲은 수세기 동안 전설, 신화, 동화의 배경을 이루며 유럽인들의 상상력의 샘이었다. 역사를 통틀어 이 숲은 문화적, 역사적 구조에서부터 경제적 자원과 정치적 이슈에 이르기까지 다양한 역할을 맡아왔다. 숲은 유네스코 세계문화유산임에도 불구하고, 광범위한 벌목으로 인해 존속에 위협을 받고 있다.

페르센 브로슨, 마그릿 루카스는 현장에서 촬영한 영상을 이용해 사라져가는 숲의 디지털 '백업'을 만들어 2차원 사진을 오페라 가수 샤람 야즈다니의 공연 배경을 이루는 3차원 환경으로 전환했다. 그는 냇 킹 콜의 1948년 히트곡 "네이처 보이"에 대한 페르시아어 해석을 만들었다. 그의 작품에서 지혜로운 나무는 서양 문화에서 자연과의 제국주의적 관계에 대한 안티테제로서의 떠돌이 소년과 이야기하고 있다. 영화 초반에 우리가 들어가는 압도적으로 마법적이며 그림 같은 세계는 디지털 표현의 층층이 쌓이고 조각난 부분들로 점차 해체된다.

The 11,800 year-old Białowieża forest, located in the border region between Poland and Belarus, has been a wellspring of European imagination for centuries, forming the backdrop for legends, myths and fairytales. Throughout its history the forest has been assigned various roles: from a cultural and historical construct to a fought-over economic resource and a political hot potato. Despite its status as a UNESCO World Heritage Site, its continued existence is threatened by extensive logging.

Using footage shot on location, Margit Lukács and Persijn Broersen created a digital “back-up” of the disappearing forest, converting two-dimensional photographic documentation into a three-dimensional environment that forms the backdrop for the performance of Iranian opera singer Shahram Yazdani. He has created a Persian interpretation of Nat King Cole’s 1948 hit song “Nature Boy.” In his version a wise tree is talking to a wandering lost boy, as an antithesis to the often imperialist relationship with nature in Western culture. The overwhelmingly magical and picturesque world we enter in the beginning of the film gradually gets deconstructed in layered, fragmented parts of the digital representation. 

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