사이의~ 가시성 Visibility of Interim~_마누엘 크납 Manuel Knapp

사이의~ 가시성 Visibility of Interim~_마누엘 크납 Manuel Knapp

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Austria / 2007/ B&W / Sound / 13min 40sec / SD

Description
제목에 표기되어 있는 것 처럼 마누엘 크납은 규정 가능한 상태 사이의 시공간의 영역 “사이에” 관심을 갖는다. 그는 초당 400프레임으로 렌더링된 시각정보를 일반적인 25프레임으로 확장해 눈의 잔상효과로 인해 원래 속도가 인식될 수 없는 가시적 범위의 정보를 만들었다. 빛의 채색된 선이 중첩되고, 그리드 형태와 응축되어 평면과 유사해진다. 마뉴엘 크납은 건축 소프트웨어를 사용해 기하학적 패턴과 형상을 만들었다. 점진적으로 이 모양은 서로 위치를 바꿔가며 끊임 없이 서로 다르고 점점 더 복잡한 공간을 만들어낸다. 이는 움직임의 세부사항을 파악할 수 없을 정도로 느린 속도로 일어난다. 우리는 변화의 흐름만 인식한다.

As indicated by the title, visibility of interim~, Knapp is concerned with the "in between", that section of time and space between definable states: He expanded the visual information, rendered at 400 frames per second, to the normal 25 fps, producing information in the visible range which would not be perceived at the original speed due to the eye’s sluggishness (the afterimage effect). Light-colored lines overlap, form grids, condense and then resemble planes: Manuel Knapp used architecture software to create geometric patterns and shapes, white on a jet-black background, so that light seems to shine from within them. Gradually these shapes shift position in relation to one another, constantly forming different and increasingly complex spaces. This happens at such a slow pace the details of their movement can barely be discerned: We are conscious solely of the flow of change.

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