후회의 정원 Garden of Regrets_제프 셔 Jeff Scher

후회의 정원 Garden of Regrets_제프 셔 Jeff Scher

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1994 / Color / Sound / 7min / 16mm to HD

Description
적어도 내 생각에 이 작품은 다른 작품과 연결성이 있는 세 번째 로토스코프 몽타주 영화이다. 이 작품의 제목은 내 첫 결혼에 대한 간접적 언급이다. 기쁨과 불행 사이를 번쩍이면서 몽타주는 점점 어두워지고, 자유가 분출한다. 형식은 꿈에서 영감을 얻은 몽타주다. 장면을 연결하는 개인적인 것들은 그 다지 중요하지는 않다. 내 생각에 모든 사람은 꿈을 꿀 때 실험영화를 만들 수 있다고 느끼는데, 이런 의미에서 이는 보편 언어라 할 수 있다. 

<후회의 정원>은 잠재의식에 스며든 듯한 느낌을 영화로 만드는 실험으로, 일종의 눈을 뜨고 볼 수 있는 꿈이다. 이는 은유와 장난으로 가득한 찰나의 순간인 커다란 카타르시스적 꿈 중 하나다. 난 이 영화가 불편한 이미지들이 담겨있는 뇌의 어두운 부분을 넘나드는 흔들거리는 롤러코스터에 오르는 느낌을 갖길 바랬다. 그리고 모든 꿈과 함께 의미와 기호들은 해석에 열려있다.

음악은 잊혀진 천재인 샤이 토렌트와 딕 라이버트가 연주하는 오르간 멜로디다. 이 둘은 영화의 오르간 연주자들로 오르간의 방대한 음색의 범위와 당시 하이파이 녹음 기술을 활용해 1950년대 초반 이지 리스닝 계열의 여러 장의 음반을 냈다. 초기 무성영화에 연주자가 수반되는 것처럼 난 이 영화 역시 영화적으로는(사운드가 입혀져 있긴 하지만) 무성이라는 사실이 환기되기를 희망한다.

My third rotoscope montage film is linked with the others, at least in my mind, as a trilogy. The title is an oblique reference to my first marriage. Flashing between joy and misery, the montage gets darker and darker, and then a burst of freedom. The format is dream-inspired montage. There are personal links between the shots, but it’s not important to get them. I feel that everyone makes experimental films when they dream, so in this sense they are a universal language. They play nightly in the private cinema of your head but the rub is that the audience is unconscious.

Garden of Regrets is an experiment in making a film that feels as if it has percolated up from the subconscious; a dream you can watch with your eyes open. It’s one of those big cathartic dreams, a labyrinth of fleeting moments full of metaphor and mischief. I wanted it to feel like a bumpy roller coaster ride in and out of the dark side of the brain where discomforting images are stored away. And, as with all dreams, the meaning and significance are open to interpretation. 

The music is a medley of organ music performed by the mostly forgotten geniuses Shay Torrent and Dick Leibert. Both were cinema organists who made a number of easy listening albums in the early 1950s that capitalized on the then hi-fi state of recording art and the vast tonal range of the organ. There is a silent cinema accompanist quality to the playing that I hoped would reference the fact that the film is diegetically silent.

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