서방 OCCIDENTE




서방 OCCIDENTE
Brazil, France | 2014 | 16mm transferred to HD, HD, SD | 5.1 surround sound | 15min
Indi-Visual Ana Vaz 1_인디비주얼 아나 바즈 1
2024년 7월 19일(금) 오후 1시 / 7월 20일(토) 오후 7시 / 7월 22일(월) 오후 3시 (75분)
Fri. Jul 19, 2024 at 1:00pm / Sat. Jul 20, 2024 at 7:00pm / Mon. Jul 22, 2024 at 3:00pm (75min)
@ 국립현대미술관 서울, MMCA영상관 National Museum of Modern and Contemporary Art, Korea, MMCA Film & Video
Description
골동품은 디너 식기구 세트로 재생산되고, 이국적인 새는 고급 화폐로 사용되며, 탐험은 극한의 스포츠 관광 상품으로, 기념비는 지리적 데이터가 된다. 하나의 영화-시로써 기념과 권력 관계, 사물과 물신, 뿌리와 가지, 권력과 계급관계, 테이블에 둘러앉을 자신의 자리를 차지하기 위한 투쟁 속에서 반복되는 식민지 역사를 추적하며 이 징후들의 생태를 담는다.
Antiques become reproducible dinner sets, exotic birds become luxury currency, exploration becomes extreme-sport-tourism, monuments become geodata. A film-poem of an ecology of signs tracing a colonial history repeating itself: celebration and power relations, objects and fetishes, roots and branches, power and class relations in a struggle to find ones place, ones sitting around a table.