Jury

경쟁부문 심사위원은 국제경쟁 5개 프로그램, 국내경쟁 2개 프로그램을 영화제 기간 중 심사를 통해 수상작을 결정한다. 선정된 작품은 2017년 7월 20일 폐막식에서 시상과 함께 상영된다.

 

린다 라이 Linda C.H. LAI

린다 추-한 라이는 뉴욕대학에서 영화학으로 박사학위를 받았으며 현재는 홍콩시립대학교 크리에이티브 미디어 학부 조교수로 있다.  그녀의 작품은 여성주의적 감수성에 근거를 두고 비판 이론, 영화 이론, 시각 인류학 등 학제간 방법론을 다양하게 시도하면서 언어와 이야기에 대한 관심을 다양하게 표출해왔다. 최근에는 초기의 사적 에세이, 도시 연구를 넘어서 미디어 테크놀로지를 적극적으로 활용한 다양한 설치를 통해 영화 역사-이미지에 관한 작품으로 그녀의 관심을 넓혀나가고 있다. 그녀의 작품은 오버하우젠 단편영화제를 비롯하여 베를린, 비엔나, 파리, 함부르크, 서울 등 다양한 도시의 단편영화제에서 선보였으며 최근에는 중국, 대만, 홍콩의 여러 뮤지엄과 미술관에서 영상 설치 작품을 선보였다.

Lai Chiu-han Linda (黎肖嫻) holds a Ph.D. in Cinema Studies (NYU) and an M.A. in Communication and Journalism (Wheaton), and completed her undergraduate studies in literature and fine arts. Lai is now an Associate Professor in Intermediate Art and Critical Theory and is the Major Leader for the Bachelor of Arts program at the School of Creative Media at City University of Hong Kong. She is a trans-disciplinary artist, historian, writer and independent curator for con- temporary and media arts. In the realm of videography, Lai considers herself a montage artist experimenting with collage and found footage. Her works tackle questions of micro and meta-narrativity, highlighting her sensitivity to language as politics.


스티브 폴타 Steve Polta

스티브 폴타는 샌프란시스코 베이 지역에 살고 있는 간헐적으로 역사적 연구와 기고를 하고, 영화감독이자 전에 택시 운전사로 일했었다. 그는 또한 아카이비스트이자 샌프란시스코 시네마테크의 아티스틱 디렉터로 비정기적으로 여러 필름 아카이브 프로젝트와 독립영화 기획에 참여해왔다. 그는 UC 버클리에서 영화연구로 학사학위를, 샌프란시스코 예술대학에서 영화제작 석사학위를 그리고 산호세 주립대학에서 도서관학 석사를 받았다. 그는 자신이 만든 영화를 가끔씩 자신이 살고 있는 지역과 혹은 다른 외부의 커뮤니티에 상영한다.

Steve Polta is a former San Francisco taxi driver, a filmmaker, occasional writer and occasional historian living in the San Francisco Bay Area. He is also the Archivist and Artistic Director of the of San Francisco Cinematheque and participates in occasional film archive projects and independent film curatorial endeavors. He holds a BA in Film Studies from the University
of California at Berkeley, an MFA in Filmmaking from the San Francisco Art Institute, and a Masters of Library and Information Science from San Jose State University. His own films screen on occasion at venues near and far.

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샌디 딩 Xin Ding 丁 昕(A.K.A. Sandy Ding)

샌디 딩은 베이징을 기반으로 활동하는 실험영화감독이다. 2007년 캘리포니아 예술대학에서 영화제작을 공부하였으며 귀국 후 2008년 부터 현재까지 베이징 중앙미술학원(CAFA)에 재직하고 있다. 그는 프로젝션과 사운드에 제의적 과정을 결합하는 아이디어를 기반으로 심리적 작용에 관한 여러 편의 작품을 발표했다. 그의 작품은 추상 혹은 강렬한 상징적 요소를 통해 신비로움에 접근하는  에너지의 패턴이라 할 수 있다. 그는 비전통적 갤러리 프로젝션, 설치와 라이브 노이즈 음악을 실험영화로 확장하는 한편 극장 프로젝션의 라이브 퍼포먼스에 함께 관심을 갖고 있다.

Xin Ding is an experimental filmmaker who lives and works in Beijing, China. He graduated from CalArts Film School USA in 2007 and has been teaching at the China Central Academy of Fine Arts since 2008. He produced several psycho-active films with the idea of combining ritual processes in projection and sound. He works in energy patterns, telling mysteries with abstractions or powerful symbolic elements. He is equally interested in live theatrical projection performances, atypical gallery projections, installations and live noise music that expands the idea of experi-mental film.


김지하 Kim, Jiha

김지하는 일본 타마미술대학교 및 연세대 영상대학원을 졸업하고, 홍익대학교에서 <한국 실험영화의 문화적 형성과정 연구>로 미술학 박사를 취득하였다. 매사추세츠 대학교 객원연구원을 지냈으며, 홍익대, 한양대, 동국대 등에서 실험영화와 매체미학 관련 강의 및 전시기획을 해왔다. 현재 한국영화학회 국제학술이사 및 일본영상학회 정회원으로 있으며, 국립아시아문화전당 아시아 필름앤비디오 아카이브 책임연구원으로, 아카이빙 프로젝트 총괄기획을 맡고 있다. 저서로는 <차학경 예술론> 이 있다.

 Kim, Jiha studied at Tama Art University in Japan for a bachelor’s degree in graphic design and at Yonsei University for a master’s degree in film studies. Afterwards she earned a Ph.D in visual studies by completing her dissertation entitled "Cultural Formation of Korean Experimental Film." She has taught both graduate and under- graduate classes on experimental film and media aesthetics at Hongik Univ., Hanyang Univ., and Dongguk Univ., etc. She has also curated a variety of exhibitions in relation to film and visual art. She is presently a senior re- search associate at the Asian Culture Center, responsible for curating their ‘Film and Video in Asia’ archive. Furthermore, she serves as a board member for the Korean Film Society and is a member of the Japanese Society for Visual Studies as well. She published a book titled Critics on Theresa Cha’s Art Work in 2013.

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