시각의 기법 Art of Vision_스탠 브래키지 Stan Brakhage (1933~2003)

시각의 기법 Art of Vision_스탠 브래키지 Stan Brakhage (1933~2003)

0.00

USA / 1965 / Color / Silent / 250min / 16mm

Description

스탠 브래키지의 위대한영화 중 하나로 여겨지는 이 기념비적인 작업은 이보다는 더 잘 알려진 <독 스타 맨>을 구성하는 데 사용되었던 것과 같은 재료를 포함한다. 이 작업은 영화 감독을 그의 부인과 아이의 이미지와 연관시켜 눈에 덮인 산을 측량하는 산에 사는 사람으로 그려낸다. 여기서 홈 무비의 재료들은 실험적인 접근 방식을 통해 우주론적 지위를 얻는다. <시각의 기법>은 이 지점에서 브래키지가 완전히 숙달한 거의 모든 시적 기법(흔들리는 카메라의 움직임, 급진적으로 변하는 초점, 렌즈 왜곡,이미지 도치, 필름에 그림 그리기, 스크래치 내기 등등)을 적용하며 지각의 무수한 형식의 모음을 생산한다.(라이트 인더스트리)
This monumental work, regarded as one of Stan Brakhage’s greatest films, contains within it the same materials he used to construct the better-known Dog Star Man. It depicts the filmmaker as woodsman, scaling a snow-covered mountain, along with associative images of his wife and child; here the stuff of home movies attains a cosmological status by way of its experimental approach. The Art of Vision employs nearly all the poetic techniques Brakhage had mastered by this point—including saccadic camera movement, radically variable focus, lens distortion, image inversion, painting on film, emulsion scratching, and more—yielding an anthology of perception's myriad forms. (Light Industry)

<시각의 기법>은  1960년대 초반 스탠 브래키지의 대단히 야심찬 프로젝트 <독 스타 맨>의 보다 높은 계수(係數)이다.  1961년부터 1965년 사이에, 그는 <서곡>(1961), <파트 1>(1962), <파트 2>(1963), <파트 3>(1964), <파트 4>(1964)등 다섯 부분으로 이루어진 그의 첫 시리즈 작업을 공격적으로 만들어냈다. <파트 1>을 제외한 나머지 작업들은 모두 촘촘히 편집된 중첩된 레이어들로 연결되어 있다.  같은 기간 그는 획기적이고 논쟁적인 영화 이론서, ‘시각의 은유’를 썼다. 이 책을 완성할 때, 그는 모든 중첩된 이미지가 개별적으로 보여지고 각 부분의 가능한 모든 중첩의 순열 또한 보여지는 버전의 <도그 스타 맨>을 전시해야 하겠다는 생각을 했다. 요한 세바스찬 바흐의 “푸가의 기법”에 대한 오마주로서, 그는 이 확장된 버전을 “시각의 기법”이라고 이름붙였다. (아담 시트니)

The Art of Vision is the higher coefficient of what seemed, in the early 1960s, to be Stan Brakhage's extraordinarily ambitious film project, Dog Star Man. Between 1961 and 1965, he furiously produced his first serial work, an epic film in five sections: Prelude (1961), Part One (1962), Part Two (1963), Part Three (1964), and Part Four (1964). All but Part One were articulated with layers of densely edited superimpositions. During the same years he wrote his groundbreaking, polemical book of film theory, Metaphors on Vision. As he was completing the book, the idea struck him that he should also exhibit a version of Dog Star Man in which all the layers of superimposition would be shown separately, and all the possible permutations of layering for each of the parts as well. In homage to J.S. Bach's Art of the Fugue, he called the expanded version The Art of Vision.” – P. Adams Sitney

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