컴포트 스테이션 Comfort Stations_아냐 도르니덴 & 후안 다비드 곤잘레스 몬로이 Anja Dornieden & Juan David González Monroy

컴포트 스테이션 Comfort Stations_아냐 도르니덴 & 후안 다비드 곤잘레스 몬로이 Anja Dornieden & Juan David González Monroy

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Germany / 2018 / Color, B&W / Sound / 26min / 16mm

Description

모든 영상은 발견된 것이다. 우리는 수집한 자료로 일종의 심리 테스트를 만들었다. 명백하게 전문가가 아닌 두 사람이 테스트를 만들었는데, 우리는 그들의 이름은 알지 못하며, B와 K라는 이니셜만 알고 있다. 우리는 상자안에 필름 캔 두개와 서류 폴더 하나를 발견했다. 필름 캔 A에는 영상 네거티브 16mm 필름 롤이 하나 들어있었다. 필름 캔 B에는 사운드 네거티브 16mm 필름 롤이 하나 들어있었다. 그리고 서류 폴더에는 인쇄된 텍스트가 있었다. <컴포트 스테이션스>라는 제목의 텍스트는 녹취록이었고, 원래의 녹음은 박스에 없었다. 그리고 필름 캔 A안에는 또 하나의 텍스트가 포함되어 있었는데, 이 텍스트는 테스트에 대한 요약으로 보인다.

텍스트는 다음과 같다.

“이 테스트는 일련의 이미지들과 사운드로 구성되어 있다. 이 테스트의 이미지와 사운드는 다양한 소스들에서부터 세심하게 선택된 것들이다. 이론적으로 말하면, 이들 이미지와 사운드는 감각을 활성화시키는 사건들을 묘사하고 있다. 이미지와 사운드에는 사건을 식별할 수 있을 만큼만의 세부사항이 담겨있다. 잠재적으로 편향을 일으킬 수 있는 세부사항은 모두 제거되어 있다.

이 테스트는 두 사람의 참여자를 필요로 한다. 참여자들은 질문하고 대답하는 역할을 바꿔가면서 수행한다. 필름을 일시정지하는 것이 필요할 것이다(세부지시사항에 대해서는 첨부된 질문지를 참조하라).

참여자들은 사건을 경험하기 위해서 모든 감각을 개방해야 한다.

각각의 사건이 종결된 후에도 개방된 태도를 유지하면서 이후의 사건에 대비해야 한다.

이제 당신의 관람 태도가 당신의 바디 랭귀지나 필체처럼 당신의 개성에 대해, 그리고 타인과 관계를 맺는 방식에 대해서 많은 것을 말해준다. 모든 사람이 동일한 필체를 갖고 있지 않듯이 모든 사람이 동일한 방식으로 관찰하지 않는다. 몸짓은 종종 말보다 더 많은 것을 말해준다. 이러한 사소한 차이들을 통해 우리들의 개별성이 드러난다. 당신이 타인을 관찰하듯이 자신을 세심하게 관찰하게 되면 지금까지 숨겨진 의사소통을 판독할 수 있게 된다.

당연히 많은 것들이 보여지는 것에 의존하기는 하지만, 관람 행태는 몇 가지의 유형으로 분류될 수 있다. 시작하기 전에 당신 자신에 가장 흔히 적용될 수 있는 사항들을 확인하라:

사람들 사이에서 점잖게 앉아있기

팔의 움직임과 얼굴 표정 변화의 생생함

상당한 정도의 몰입

손으로 눈 가리기

손으로 입 가리기

관람 전에 스스로에게 다음의 질문들을 물으시오.

나의 이미지는 무엇인가?

나의 이미지에서 무슨 일이 일어나고 있는가?

이 이미지에는 사랑이 있는가?

내가 원하는 목표는 무엇인가?

꿈, 우리는 그것이 무엇이 되기를 원하는가?

나는 내가 정말로 되고자 하는 사람인가?

나는 내가 존재하는 방식으로 존재하는가?

그리고 특히 사건들에 대한 경험이 종결된 이후 (가급적으로 경험 이후 24시간에서 72시간 사이에) 다음의 질문들을 스스로에게 물으시오: 나는 내가 했던 바를 행했는가?

그걸 했던 순간에, 내가 했던 바를 했던 때에, 나는 내가 했어야 한다고 생각했던 것을 내가 행했던 것을 행했을 때 하지 않은 것은 아닌가?

그때 나는 내가 지금 알고 있는 것을 알지 못했다. 그렇지 않은가?

내가 만일 지금 알고 있는 것을 그때 알았더라면 내가 했던 것을 했던 때에 다른 어떤 것을 하지 않았을까?

내가 지금 알고 있는 바를 내가 알기 전에 내가 했던 것을 했던 때에 내가 알지 못했던 것을 알지 못했던 나 자신을 기꺼이 용서할 것인가?

누구나 참여할 수 있지만, 경험을 대하는데 있어서 필요한 주의를 기울여야 한다는 점을 기억하시오. 이 테스트로 인한 심리적 어려움이나 외상, 고통에 대해서는 책임을 지지 않습니다.

위의 요약에서 언급된 질문지는 상자에 들어있지 않다. 우리는 녹취록 텍스트로부터 이를 추정하였다. 녹취록은 우리의 웹사이트에서 볼 수 있다. 우리는 필름 롤 마지막의 타이틀과 크레딧을 만들었고 그래서 한 가지 점을 수정해야 하겠다: 모든 영상이 작가들에 의해서 만들어지지 않은 것은 아니다.

All this material was found. From what we can gather it makes up some sort of psychological test. A couple, apparently non-professionals, created the test. We don’t have their names, only their initials: B and K.

In a box we found two film cans and a folder. Inside Film can A there was a roll of 16mm picture negative. Inside film can B there was a roll of 16mm sound negative.

Inside the folder there was a typed text. Under the title, Comfort Stations, it states that it is the transcript of a sound recording. The original recording - if such a recording exists -, was not in the box. In a sleeve taped to the inside of film can A there was an additional text which appears to be a short description of the test.

Here is that text:

“The technique is comprised of a set of images and sounds. They were carefully selected from a large pool drawn from very diverse sources. They depict events that, according to theory, activate the senses. They contain only sufficient detail to identify an event; all potentially biasing details are absent.

The technique requires two participants. Each participant takes turns being the interviewer and the interviewee. Pausing the film is required (see attached questionnaire for detailed instructions).

Participants should open themselves to experiencing the events with all of their senses. They should remain open after each event concludes and prepare for further events.

Now, your viewing manner like your body language and your handwriting, tells a great deal about the kind of person you are and how you relate to others. Just as not all of us write the same way, not all of us observe the same way. Gestures often say more than words. Through these little differences our individuality shows itself. By observing yourself carefully as you observe you can decipher hidden communications.

While a lot depends, of course, on what is being shown, there are some typical kinds of viewing behavior. Before you begin check the positions that apply to you most frequently:

Sitting in a stiff and formal manner.

Vivid movements of arms and facial expressions.

Almost immersed.

Hands over eyes.

Hand over mouth.

Before viewing ask yourself the following questions:

What is my image?

What is happening in my image?

Is there love in this image?

What is my desired objective?

Dreams. What do we want them to be?

Am I the person I really want to be?

Am I the way I am?

And most importantly, after your experience of the events has concluded (preferably between 24 and 72 hours after the experience) please ask yourself the following questions: Did I do what I did?

At the moment I did it, when I did what I did, didn’t I do what I thought I should do, when I did what I did?

I didn’t know then what I know now, did I?

If I knew then what I now know, wouldn’t I have done something different than what I did when I did what I did?

Am I willing to forgive myself for not knowing what I didn’t know when I did what I did before I knew what I now know?

Feel free to participate but please remember to treat these experiences with the caution they require. We assume no responsibility for psychological difficulties, traumas, or pains that may come from employing this technique.”

The questionnaire mentioned in the description above was not in the box. We assume that it can be surmised from the text in the recording transcript. The recording transcript is available for review on our site. We did create the title and credits at the end of the roll so a correction is due: Not all this material was found.

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